Hoe werkt het

Bespaar tijd en moeite! Koppel moeiteloos jouw webshop en andere verkoopkanalen aan ons platform en maak voor al jouw zendingen snel en gemakkelijk verzendlabels aan. Geen gedoe meer met handmatig invoeren en verzendopties zoeken. Nieuwsgierig naar hoe het werkt? Bekijk onze handige 7-stappenplan en ervaar zelf hoe eenvoudig het is om te verzenden met Verzendeenpakket!”

Lees verder
1

Zo werkt het

Verzenden via Verzendeenpakket heeft vele voordelen. Je kunt gemakkelijk jouw webshop en andere verkoopkanalen koppelen aan onze verzendsoftware. Dit zorgt ervoor dat je geheel geautomatiseerd en snel verzendlabels kunt printen. Natuurlijk kun je ook altijd nog handmatig zendingen aanmaken. Vanaf nu kun je jouw zending in real-time volgen en krijgt de ontvanger een e-mail met de datum en tijd waarop het pakket geleverd wordt. Je kunt ervoor kiezen om je pakketten te laten ophalen door één van onze chauffeurs of om ze af te leveren bij één van de 4000 DHL ServicePoints.

2

Vraag jouw gratis account aan

Neem contact met ons op zodat we vrijblijvend een account voor je kunnen aanmaken en je direct toegang hebt tot meer dan 15 koppelingen, waaronder Bol.com, Shopify en WooCommerce.
Onze software en het gebruik van koppelingen zijn volledig gratis. Je betaalt pas voor je pakket zodra deze is gescand in ons sorteercentrum.

3

Koppel je webshop aan onze software

Laten we beginnen! Koppel jouw webshop en andere verkoopkanalen aan onze software. Op deze manier kan je gemakkelijk voor elke order een verzendlabel aanmaken.

Met onze plug-ins kan je zelfs verzendlabels printen vanuit je webshop omgeving en al onze verzendopties aanbieden tijdens het afrekenproces. Hierdoor worden jouw klanten nog meer tevreden! Bovendien kun je met onze connectors je orders eenvoudig in onze software laden. Met slechts één druk op de knop rollen de verzendlabels vervolgens uit de printer.

4

Kies je bezorgmethode en print de verzendlabels

Standaard worden al onze zendingen bezorgd door onze partner DHL. Hierdoor ontvangt jouw klant het pakket al de volgende dag in Nederland en België! Wil je nog meer opties aanbieden? Bij ons kun je bijvoorbeeld kiezen voor een avondbezorging, een retourlabel meesturen, Same Day Delivery, de zending verzekeren of laten afleveren bij een Servicepoint.

Heb je je keuze gemaakt en het pakket ingepakt? Met één druk op de knop rollen de verzendlabels uit de printer. Je hoeft alleen nog maar zelf de labels op het pakket te plakken! Is het pakket al verzonden en wil jouw klant de bezorging wijzigen? Dan kan jouw klant tijdens de bezorging kiezen om het pakket op een afgesproken plek te laten bezorgen of direct naar een servicepunt te laten sturen.

5

Lever je zendingen in of laat onze chauffeurs ze ophalen

Nu jouw pakketten klaar zijn om verzonden te worden, is het tijd om ze in te leveren bij één van onze 4000 Servicepoints of bij één van onze 15+ RegioHubs. Onze DHL-chauffeur haalt de pakketten op en bezorgt ze de volgende dag bij jouw klant.

Als jouw bedrijf of webshop gevestigd is in Midden-Nederland of als je dagelijks veel pakketten verzendt, dan komen we gewoon bij je langs om jouw pakketten op te halen. Vraag gerust naar onze pick-up mogelijkheden.

6

Traceer je pakketten en laat ons je klant informeren

Je hebt het label aangemaakt en het pakket ingeleverd. Nu is het wachten tot het pakket wordt aangeboden bij jouw klant. Dankzij de updates die wij naar de ontvanger sturen, weet jouw klant precies binnen welk tijdvak het pakket geleverd gaat worden. De eerste update ontvangt de ontvanger op het moment dat jij het label aanmaakt. Op de dag van bezorging ontvangt de ontvanger nogmaals een bericht met een specifiekere tijdindicatie voor de bezorging. Als de ontvanger niet thuis is en ook de buren niet aanwezig zijn, wordt het pakket de volgende dag bezorgd bij een DHL ServicePoint in de buurt. Wil de ontvanger toch liever het pakket opnieuw thuis ontvangen? Dan kan hij of zij gemakkelijk een nieuwe bezorgafspraak inplannen.

Ben je benieuwd of jouw pakketten zijn afgeleverd? Je ziet in één oogopslag welke pakketten nog onderweg zijn en welke al zijn afgeleverd.

7

Vragen over zendingen? Wij staan voor je klaar

Het kan voorkomen dat je een vraag hebt over een zending of dat er iets fout gaat met je pakket. In dat geval staan wij voor je klaar! Je kunt ons bellen of een e-mail sturen en wij gaan direct voor je aan de slag. We zetten je vraag uit bij de vervoerder en komen zo snel mogelijk bij je terug met een antwoord. Zo kun jij je focussen op waar je goed in bent, terwijl wij de tijdrovende taken uit handen nemen. Als je kiest voor Verzendeenpakket, dan kies je voor een betrouwbare logistieke partner!

Ben je benieuwd naar wat wij voor jou kunnen betekenen? Vraag dan vandaag nog een offerte aan!

Zakelijk account

Met een zakelijk account bij DHL krijg je een duidelijk inzicht in jouw zendingen en krijg je toegang tot extra opties om jouw zendingen zo te laten leveren zoals jij en jouw klant dat willen.

Offerte aanvragen of persoonlijke advies nodig?

Vul het formulier in, dan helpen we u graag verder.

Offerte aanvragen